21 Mayıs 2013 Salı

vasfiye teyze çizimim hakkında basın açıklaması:)


beni başka sosoyal paylaşım sitelerinden de takip eden arkadaşların bildiği gibi bizim vasfiye teyzeyi ilk izlediğim hafta gülmekten yerlere yatmamdan sonra bu illüstrasyonu yaptım. yaptıktan sonra hiç beklemediğim bir şekilde hızla yayılır oldu illüstrasyonum. en tatlı olanı da karakterin yaratıcısı olan mükemmmel performansıyla karakteri hayatımıza sokan gonca vuslateri'nin  beğenip duvarına asmak istemesi oldu:) hatta onun isteği üzerine eyim karakterinin de bir illüstrasyonunu hazırlayarak kendisine gönderdim.
illüstrasyonlarımı yakından takip edenlerin çok iyi bileceği gibi benim iyi niyetli paylaşımlara asla bir tepkim olmamıştır. aksine mutlu olurum işim beğeniliyor, paylaşılıyor profil resimleri yapılıyor^^ bunlarla karşılaşmak çok hoş benim için. ancak bir nokta var. sen çizimimi alıyor imzamı yok ediyorsan durum başka. neyse hadi ona da göz yumduk diyelim açıkçası başta çok takılmadım. gülelim eğlenelim iki gün sonra unutulur diye bakıyordum fakat birden farklı bir yöne doğru kaymaya başladı olay. ben bile kendi çizimimi görmekten sıkıldım.

 özellikle de benim emeğim üzerinden benim onayım alınmaksızın çizimin baskılarının yapılıp haksız kazanç elde etmeleri beni çok üzdü. bu ciddi bir suçtur. bir kere çizimlerimiz, fikirlerimiz, eserlerimiz meydana getirildiği an itibariyle doğal bir korumaya tabidir. neyseki bu konudaki haklarımız çok açıktır. fazla uzatmadan belirtmek isttediğim yakalayabildiğim haksız kazanç elde eden firmalara uyarımı yaptım. uyarımı ciddiye alan ve almayanlar oldu elbet. alanlarla tatlıya bağladık ancak almayanlar hakkında hukuksal bir süreç başlattık. ben adaletin yerini bulacağına inanıyorum ve sonuçları bekliyorum. 

ben yoğun olarak çalıştığımdan bu haksız kazanç elde eden çoğu şirketten haberim yoktu. bana haber verip uyaran yine sosyal medyadan takipçilerim oldu. herkese verdiği destekten dolayı çok teşekkür etmek istiyorum:)

son olarak  görüştüğüm şirketler içinde en düzgün çalıştıklarını düşündüğüm ve hatalarını en kısa sürede telafi eden www.buldumbuldum.com oldu. eğer vasfiye teyzeli kişiye özel ürünlere göz atmak isterseniz buradan gönül rahatlığı ile ulaşabilirsiniz diyor ve kaçıyorum:)



22 yorum:

  1. Face 'e twitter'a girdiğim her yerde görür oldum seni anlıyorum ..

    YanıtlaSil
  2. Bu tür emek hırsızlıkları ne yazık ki her geçen artışta. Ama benim anlamadığım olay şu, nasıl olur da anlaşılmayacağını düşünürler? Çaldıkları çizimi internet üzerinden çalıp, internet üzerinden sattıkları halde nasıl saklanacaklarını sanmışlar acaba. Ben de buldumbuldum da rastlamıştım ama haberinin olmadığını bilmiyordum. Çok sık alışveriş yaptığım bir site ve bunu beklemezdim ama neyse ki olayı tatlıya bağlamışlar. Adalet yerini bulacaktır eminim. Geçmiş olsun ve bu tür 'hırsızlıklar' son bulsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok yaygın kullanılınca o site de bir lisansının olduğunu düşünmemiş. önemli olan hatayı düzeltmeleriydi zaten^^ neyseki hallettik:)

      Sil
  3. Göksucum resmen emek hırsızlığı, ben bile facebookta senin bu çizimini görüp de ismini silenlere nasıl sinir oldum, seni düşünemiyorum. Çizimlerini çok seviyorum, hep yüzümü güldürüyor, emeğine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "telif" kelimesinden bir haber milletiz işte:/ ne yazık ki bir çok yaratıcı arkadaşın başına geliyor bu tarz durumlar. çok teşekkür ederim:)

      Sil
  4. Devamlı görüyorum yanına "ne çektin..." eklemeli sözlerle.. Emeklerinin karşılığını fazlasıyla alacağına inanıyorum..

    YanıtlaSil
  5. Aa senin mi:) harika çok beğenmiştim gördüğümde eline emeğine sağlık demek istedim:)

    YanıtlaSil
  6. Bir şey yaratmayan, özgün çizim yapmayan insanlar sanki etraftaki her iş kendileri dilediğince kullanılsın diye yapılmış gibi davranıyor. Emek vermeyenler imzanın önemini anlayamazlar. En kötüsü de başkalarının senin işlerini özel olarak çalıp kendisininmiş gibi göstermesi. Bir şey söyleyince "iyi sanatçılar kopyalar, büyük sanatçılar çalar" gibisinden saçmalıklarla geliyorlar. Bu tiplere bu kadar anlayışlı olmana gerek yok, bence her şekilde sahip çıkmalısın. Bak ben Vasfiye Teyze illüstrasyonunun sana ait olduğunu bilmiyordum mesela.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ah ah o kendininmiş gibi gösterip üzerine tebrikleri kabul eden gördüm ya artık ne diyeyim bilmiyorum. ama o iyi sanatçılar çalar nedir yahu! bir şok daha geçiriyorum şu an. o nasıl bir cümle yahu. bizim kadar arakçı ve kılıfçı millet görmedim.

      Sil
  7. instagramdan seni takip ettiğim için, çizimi ilk sende görmüş ve sana ait olduğunu biliyordum ama daha sonra o kadar çok yerde gördüm ki "ama bu göksü'nun" diye kendi kendime sinirlenmiştim. Güzel şeyler yaptığında herkes sebeplenmek istiyor ve bu çok üzücü. Emeğinin karşılığını alman ve bir daha böyle durumlarla karşılaşmaman dileği ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım hiç kimse karşılaşmaz.çok daha ciddi yaptırımları olması lazım bu suçların aslında. peşindeyim ama işin:)
      desteklere çok teşekkürler:))

      Sil
  8. ne çektin be Göksu ! (:
    emek hırsızlığı ne demek bende çok iyi biliyorum photoshop kullanarak yaptığım çalışmalar var, ismimi çok belirgin olarak yazmıyorum buna rağmen siliyorlar kesiyorlar. hiç düşünmüyorlar mı merak ediyorum. herneyse sen çiz o mükemmel şeylerden mahrum bırakma bizi ! (: haaa bu arada iyileştin mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çektim be sempacık! ay hastalıktan da çok çektim bu arada ama neyseki atlattım turp gibiyim^^ çok teşekkürler

      Sil
  9. ben illustrasyonu ilk kez burada gördüm ve bayıldım. zaten her yaptığın iş çok hoş ve özgün. ama ülkemizde başarılı olunca ya üstüne basılır, ya da yaptıkların sahiplenilir malum. sana katılıyorum, bizim kadar arakçı insan topluluğu yok hakkaten. dava açmakla en iyisini yapmışsın. hukuksal sürecin sonucunu da burada paylaşırsan sevinirim. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler desteğin için:) tabi yazarım uzun bir süreç ama yazarım:)

      Sil
  10. ay bu muhtesem vasfiye teyzeyi sen mi cizmistin? ben kacirmisim, ben de diyorum neden kanim isindi bu kadar diye. harikasin sen goksu :)

    YanıtlaSil
  11. Canım harika olmuş çizim ellerine sağlık. Malesef insanlar artık sürekli copy paste şeklinde :( Çizimini tanıyanlar senin olduğunu anlar zaten umarım daha duyarlı insanlar olur. :) Fazla ortalıltan kaybolma :) Sık sık post yap gözümüz postlarını gözler oldu

    YanıtlaSil
  12. Daha bu sabah bir kupanın üzerinde görmüştüm bende bu çizimi, acaba haberi var mı diye düşünürken bu yazıyı gördüm.:) Yalnız ben her şeyin dışında şunu söylemek istiyorum ki bu çizimin bu kadar popüler olması kariyerin için mükemmel bir şey.:) Bu olumsuzluklar da nazar boncukları olsun.:)

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar;
    Blogunuzu yeni keşfettim ve bayıldım diyebilirim, ben de hemen takibe aldım.
    873. takipçiniz benim.
    Benim 2 ay sonra düğünüm var, eşimin ve benim illustrasyonundan oluşan bir davetiye yaptırmak istiyorum, iletişime geçersek çok sevinirim.
    Bu arada çok hoş bir çekilişim var, muhakkak beklerim :)
    Sevgiler
    gamzey1989@hotmail.com
    http://whiteglaze.blogspot.com
    twitter: @_gamzeahmet_

    YanıtlaSil